torsdag 12 juli 2012

Igår var det min tur...

... att testa en kväll med Nike run club

Intervall 5 km var det jag valde och ack vad det känns i mina ben idag.

Vi sprang från Intersport Drottninggatan kl 18.00 till humlegården. Där blev det backintervaller 6 st på ca 1,5 min var. Det blev intervallträning både upp och sedan intervall i lätt nedförsbacke. 1 min vila mellan varje och efter tredje blev det lite längre vila ca 3 min. Sedan sprang vi tillbaka till butiken och där fick vi vatten och lite återhämtnings gott i form av bars.

Jätte bra löptränare som var social, glad och peppande. Han tog sig tid och pushade när det var som jobbigast.

Detta är en grymt härlig träningsform. Alla pratar med varandra och humöret är på topp. Igår var vi ca 55 personer totalt och i min grupp ca 10st. Du väljer själv vilken grupp du vill vara i. Det finns 3 km, 5 km 10 km, snabb 10 km och 5 km intervall. Synd att jag normalt sätt inte kan på onsdagskvällar då jag själv kör klasser. Annars hade jag försökt vara här varje vecka.

Onsdagar kl 18.00 utanför Intersports huvudentré på Drottninggatan. Kom i tid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar